Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

בחירת חומרי איטום לאיטום הגג

בין אם אתם בונים בית חדש או מעוניינים בשיפוץ של בית קיים, איטום הגג הוא חלק מהותי מהתהליך. עם זאת, בחירת חומרי האיטום המתאימים ביותר לצורך איטום הגג עלולה להיות משימה מעט מסובכת: כיום קיימים בשוק סוגים רבים של חומרי איטום המיועדים עבור איטום גגות, ביניהם חומרי איטום אקריליים או פולימריים, זפת חמה ויריעות ביטומניות, ומי שאינו מתמצא בעולם המורכב של חומרי האיטום עלול ללכת לאיבוד בקלות. חשוב לדעת, שבחירה שגויה או ביצוע לקוי של הנחת חומרי איטום עשויים לגרום, במקרה הטוב, לנזילות וחדירת מי גשמים למבנה דרך הגג, ובמקרים הקשים יותר לכשל של כל מערכת האיטום של הגג, המצריך ביצוע מחודש של עבודות האיטום. בשל כך, רצוי לשכור את שירותיו של קבלן איטום מקצועי ומנוסה אשר מתמצא בסוגים השונים של חומרי האיטום הקיימים בשוק.

 כיצד מתאימים חומרי איטום לגג הבית?

 כאמור, כיון ישנו מבחר רחב של חומרי איטום ושיטות איטום לאיטום גגות. בחירת חומר האיטום המתאים ביותר מתבססת על שני כללים בסיסיים. האחד- חומרי איטום, מכל סוג שהוא, ייצמדו טוב יותר לתשתית הבטון של הגג מאשר לכל תשתית אחרת. הכלל השני הוא שחומרי איטום נצמדים טוב יותר זה לזה אם הם משתייכים לאותה משפחת חומרים. כך למשל, יריעות ביטומניות יצמדו טוב יותר לתשתית זפת, אך לא יצמדו לתשתית המבוססת על חומרים אקריליים, ולכן האיטום לא יהיה מוצלח. בשל כך, אם קיימת על גג הבניין תשתית בטון, ניתן לבחור למעשה כמעט בכל סוג של חומר איטום (בהתאם למגבלות הקיימות – פירוט על כך בהמשך). אם קיימת כבר תשתית איטום- יש לבחור בחומר איטום מאותה משפחה או לחלופין להסיר לגמרי את התשתית הקיימת ולאטום מחדש.

חומרי איטום שונים והתאמתם לסוגי גגות

 יריעות ביטומניות – אחת השיטות הפופולאריות ביותר כיום לאיטום גגות. מתאימה במיוחד לאיטום של גגות בטון שטוחים וחשופים או לגגות המצופים בזפת. יריעות אלו נחשבות לעמידות במיוחד לאורך שנים, גם בפני פגיעות מכניות, ואינן דורשות החלפה תכופה מדי כמה שנים או מריחת שכבת סיד.

 זפת חמה – שיטה ותיקה הנחשבת לזולה מבין שיטום האיטום. איטום באמצעות שכבת זפת חמה מתאים לגגות בטון חשופים או לחידוש של גגות עם תשתית זפת ישנה. מצריכות מריחת שכבת סיד לבן בסיום למניעת התחממות.

 חומרי איטום אקריליים או פולימריים – חומרי איטום אלה הם חומרים משחתיים לבנים המונחים במריחה או התזה. מתאימים לתשתיות בטון מבחינת כושר ההיאחזות, אך חסרונם הגדול הוא שאינם עמידים לאורך זמן בתנאי מים עומדים, ועל כן מתאימים יותר לגגות משופעים.

 חומרי איטום פוליאוריטנים – מדובר בחומר חזק אך לא מאוד גמיש, המתאים להנחה על משטחי בטון או זפת. נהוג להשתמש בו לאיטום מרפסות וגגות קטנים. עמיד במיוחד בפני קרינת שמש, אינו דוהה או מצהיב.

 יריעות PVC – יריעות אלו אינן מודבקות או מרותכות אל הגג אלא פשוט מונחות מעליו ומכסות אותו. נחשבות לעמידות וחזקות במיוחד אך פגיעות במיוחד במקרים של כשל נקודתי. נחשבות ליקרות ומתאימות יותר לגגות בהם ישנה מגבלת משקל.

 לסיכום, אם בכוונתכם לאטום את גג הבית או לחדש את האיטום הקיים, יש לבדוק קודם מהי התשתית הקיימת. בנוסף, חשוב להעסיק אך ורק קבלן איטום מקצועי המתמחה באיטום גגות ומתמצא בחומרים ובשיטות האיטום הקיימות כיום בשוק, אשר יידע לבחור בחומרי האיטום המתאימים לגג שלכם. כך תבטיחו לעצמכם איטום איכותי אשר יחזיק מעמד לאורך שנים רבות.

Comments are closed.