Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

טיפים לאיטום גגות מקצועי

ההבדל בין איטום גגות מקצועי לבין איטום שאינו מקצועי עשוי/עלול- תלוי- להיות ההבדל בין שהייה בבית מוסק, מוגן וחמים, לבין בית שפרוץ לרוחות ואף לגשמים. איטום לא מקצועי עלול לקלוע את דיירי המתחם למזיקים ואף לסכנות שונות. איטום מקצועי מהווה גם ערובה לבידוד טוב של המתחם מחום ומקור כאחד.

להלן טיפים אחדים שעשויים להקל אליכם לבחור שירות איטום גג מקצועי.

חשוב לבחור ספק שירות שרשום כאוטם גגות מורשה ומוסמך בפנקס הקבלנים.

אחת האינדיקציות לבחירת מקצועיותו של ספק שירות, בכל תחום שהוא בכלל ובתחום  איטום גגות בפרט הוא האם יש לספק אתר אינטרנט. באתר זה ניתן לקבל מידע חשוב על אודות טיב השירות ואיכות ספקיו. באמצעות האתר ניתן ליצור קשר ולקבל מידע והצעת מחיר מסודרת.

חשוב להקפיד על ביצוע האיטום כחלק בלתי נפרד מתהליך בניית הבית ו/או שיפוצו.

חשוב לברר ולוודא לפני חתימה על חוזה השירות כי החברה מתמחה באיטום הנדרש לסוג הגג שבמבנה שלגביו נדרש האיטום- גג רעפים או גג שטוח.

חשוב לבצע איטום גג מדי שנים אחדות.

חשוב לוודא שהאיטום מתבצע אך ורק באמצעות חומרי איטום בעלי תו תקן.

 חשוב לבצע ביקורות תקופתיות של איש מקצוע ולבחון האם האיטום חזק ועמיד מספיק. חשוב לדעת כי גג שאינו אטום היטב מהווה מקור לחדירת מי גשמים, להיווצרות ולהצטברות לחות ורטיבות העלולות לגרום להיווצרות עובש ועם הזמן והקורוזיה- להתפוררות הגג, מה שמהווה איום וסיכון ממשיים בהחלט.

חשוב לוודא כי כאשר מתבצע איטום בזפת, המהווה חומר חזק ומבודד מצוין, הזפת תיצבע  בסיד לבן, מה שעשוי להאט באופן משמעותי את התחממות הזפת ולגרום להתכתה, חלילה.

רצוי ומומלץ להעדיף "זפת קרה" (ביטומן) המאפשר איטום חזק ואפקטיבי.

לבד משימוש ב יריעות ביטומניות -  איטום גגות מתבצע כיום גם באמצעות חומרים כמו PVC ו-EPDM.  חשוב לדעת: בחירת  חומר וסוג האיטום המתאים ביותר צריכה להיעשות על-ידי מומחה לאיטום גגות.

תמיד כדאי ורצוי לקבל חוות דעת מקצועית נוספת בסוגייה חשובה זו.

 זכותכם לדרוש אחריות לאיטום בכתב שתהיה תקפה לשנים אחדות – לפי סוג האיטום. (תקופות האחריות המקובלות: איטום זפת, 5 שנים; איטום אקרילי 5 שנים, איטום בשיטת היריעות, 7-10 שנים).

לפני ביצוע  איטום אקרילי יש לצבוע את הגג בחומר יסוד.

רצוי לבצע את האיטום מבעוד מועד- באביב – כדי להיות ערוכים ומוכנים (ובעיקר יבשים ומוגנים) עם בוא הגשם הראשון.

בדקו היטב את עמידותם של חומרי האיטום בהם נעשה שימוש במיוחד לקרינת שמש. חומרי איטום שונים נבדלים אלה מאלה בפרמטרים שונים ובין השאר הדרישות מכל אחד מהם משתנה על מי גובה המבנה ומיקומו הגיאוגרפי.

 לפני ביצוע האיטום יש לבצע ניקוי יסודי של הגג ולוודא שהמרזבים אינם סתומים.

Comments are closed.