Categories

A sample text widget

Etiam pulvinar consectetur dolor sed malesuada. Ut convallis euismod dolor nec pretium. Nunc ut tristique massa.

Nam sodales mi vitae dolor ullamcorper et vulputate enim accumsan. Morbi orci magna, tincidunt vitae molestie nec, molestie at mi. Nulla nulla lorem, suscipit in posuere in, interdum non magna.

מה זה יריעות ביטומניות?

פעולת איטום הגג הינה פעולה חשובה מאד לשם השימור הכללי של הבית והבניין, בעיקר לקראת תקופת החורף הגשומה. קיימות שיטות רבות לבצע איטום לגג, ביניהן – השמת יריעות ביטומניות על פני שטח הגג. מרבית השיטות שונות בעדיפותן עקב יתרונותיהן, חסרונותיהן ומחירן. כאן נסביר מהו איטום לגג, מדוע חשוב לבצעו ונשים דגש על שיטת האיטום אשר כוללת שימוש ביריעות ביטומניות, יתרונם וחסרונם.

למה צריך לבצע איטום לגג באמצעות יריעות ביטומניות ומהו איטום לגג?

גג בניין ישן (בבנייה כיום אמנם משתמשים בחומרים שונים, אבל הבסיס נשאר דומה ולכן גם חסרונותיו ויתרונותיו עמו) עשוי לרוב מבטון לא מזוין אשר התקשה על גבי בסיס שלד מתכתי או בתוך מסגרת עץ. בטון מוכר בתור חומר אשר פעיל עם מים, כאשר הינו מעורבב לראשונה עם מים, בעת נידוף חלקיקי המים מן החומר המעורבב, הבטון מתקשה בתהליך כימי אשר קשה מאד להפכו, ובכך נהיה חומר מעולה לבנייה. אך בטון הינו חומר אשר מתבלה עם הזמן – מגע עם מים, תוך כדי מפגעי מזגי אוויר של חום וקור, מאמץ פיזי כגון: חבלות, מכות ואף רוחות, כל אלו גורמות להיווצרות סדקים המשתנים בגודלם. דרך הסדקים אשר נוצרו, יכולים לחלח הצטברויות לחות ואף שלוליות מים אשר יעברו את כלל הגג ויטפטפו לבית דרך התקרה. מעבר לכך, המים והלחות פוגעים בקיר ואף עלולים לפגוע בחוטי חשמל וצינורות אשר עוברים בקירות, דבר אשר ניתן למנוע באמצעות ביצוע איטום לגג. איטום לגג הינו השמת חומר כגון: זפת, חומרים אקריליים דוחי מים, יריעות גומי ועוד, כך שלא יאפשרו למים מבחוץ לבוא במגע ישיר המאפשר חלחול דרך סדקים אלו.

בקצרה על שיטות האיטום הקיימות.

איטום בזפת – איטום מתבצע באמצעות השמת זפת נוזלית על הגג, יעיל, זול ופופולרי. לא אפקטיבי לגגות בשיפוע.

איטום באמצעות חומרים אקריליים – שכבה דקה דוחת מים. מתאים בעיקר לגגות עם שיפוע בעלי ניקוז טוב.

איטום באמצעות יריעות ביטומניות, מהו?

יריעות ביטומניות הינן יריעות אשר מורכבות מחומר עמיד במיוחד שהוא תערובת של פלסטיק וגומי. קיימים סוגים רבים של יריעות המשתנות במחירן, חוזקן הפיזי ואורך חייהן המשוער. השמת היריעות מתבצעת באמצעות הנחת יריעה שלמה אחת על הגג הדורש איטום, מאד יעיל אך בעל חסרונות ויתרונות בו זמנית; בכדי להניח את היריעה, הגג צריך להיות ריק מחפצים אשר מוברגים אליו כגון דוד שמש, בנוסף, פגיעה פיזית ביריעה עלולה להרוס את יעילות היריעה ככללותה. מנגד, היריעות יכולות לשרוד שנים רבות עם טיפול נכון, ללא הצורך בשיפוץ ורענון האיטום על הגג כפי שקורה בסוגי האיטום השונים.

Comments are closed.